Mijn lijst met blogs

zondag 4 maart 2018

Overdenking

In deze tijd van veel diversiteit  aan gesprekken schieten er regelmatig bijbelfragmenten door mijn hoofd.

Toen ik dacht aan de mensen die zo liefdevol om ons heen staan, ieder met hun eigen gave en op eigen wijze.

Voor degenen die het verhaal uit Markus 2 kennen. 4 vrienden die hun lamme vriend bij Jezus brengen. Het huis waarJezus vertoeft is vol ze kunnen dus niet door de deur. Ze maken een opening in het dak en laten hun vriend voor de voeten van Jezus zakken. Zo ervaar ik de warmte van de mensen om me heen.

Ik vecht nog met de rest van de tekst waar Jezus zegt uw zonden zijn u vergeven. Gaat dat zo eenvoudig? Met behulp van gesprekken en gebeden kom ik hier ook mee een stuk verder op pad. Het is immers ook de tijd richting Pasen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten