Mijn lijst met blogs

maandag 29 april 2013

gloriosa


In de omschrijving van mijn hobby's gaf ik ook aan dat ik graag met planten bezig ben. Deze gloriosa kocht ik vorig jaar op de markt in Ouddorp met de bedoeling de knol te vermeerderen. De plant is beperkt verkrijgbaar en behoorlijk aan de prijs dus een leuke uitdaging.

Zo ziet de knol er dus uit.

Ik heb hem gepoot en hij loopt nu uit en ziet er nu zo uit.


Er lijkt zelfs al een knop in te komen. Dus het is spannend want als de dunne steel breekt is de hele plant waardeloos.

Waarom ik juist voor deze plant koos schreef ik hier boven al,maar ook omdat onze eigen bloemist (een echte knollenkenner) benieuwd is hoe hij er uit gaat zien. En de volgende keer de knollen voor ons wil delen, je schijnt ze gewoon aan stukjes te kunnen snijden, dus wordt vervolgd als alles gaat zoals ik graag ik zou willen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten